lördag, april 25, 2009

Fiske är inte (heller) min grej

Idag har jag vevat med armarna i 7 timmar ute på sjön. Jag kastade ett oräkneligt antal kast men inte ens ett spontanhugg fick jag på mina drag. Bättre gick det för mina fiskekompisar som förutom att dra upp fisk undvek rulltrassel och bortkastade drag. Något som jag skamset räcker upp handen i skuld för. Min enda ansvarsuppgift under dagen var annars att grilla korvarna till lunchen. Dom blev svartbrända.

Man kan säga att det var en helt igenom usel insats av AspLövet idag.

Ett faktum som gör mig varken förvånad eller besviken.


[Notera den 80-tals typiska flytvästen jag fått låna. Den kunde inte sitta på en sämre kille som faktist är fast i den tidsepoken]

3 kommentarer:

Osse sa...

Jag har aldrig sett någon lära sig att hantera en multirulle så snabbt och korvarna var utsökta så jag tycker du skötte dig kanon!

När det gäller att fånga fisken så var det bara Mickis som kunde glänsa :o)

Liga sa...

Jag tycker västen i bakgrunden (MtP?) ser rätt grällig ut oxå... Har ni länsat en UFF-container eller?

AspLövet sa...

Liga>> Jag håller med. Att jag fick låna, och passade i, en relik från 80-talet var OK men att fiskekungen M.t.P hade en nästan lika finskt neonskrikig flytväst förvånade :-)