lördag, april 18, 2009

Där cyklar en idiot och hans vän

Kallt Satan! var den första som slog mig när jag rullade iväg på mtb´n idag. Förmodligen har dom det avsevärt skönare nere i Perstorp. Dom svinen. För att göra en kort rapport drägligare kan konstateras att cykelturen handlade om en sväng på Ängsjöpartiet innan vi vände hjulen österut och i bortändan av kommunen lämnade jag av dagens sällskap LGW. Mätaren visade då på 30 kilometer och därför körde jag och mina blåfrusna tår inte alls raka vägen hem. Utanför porten in till det AspLövska nästet visade mätaren 38,7 km och det är ju som alla vet dom små detaljerna som skiljer mig från alla vanliga idioter så jag körde 2 varv runt bostadshuset för att komma upp i 39 km. Till idioterna räknar jag alltså in mig själv, jag är bara lite mer ute på kanten av idiotskalan. Förmodligen inte kanten som gränsar till normalitet.

2 kommentarer:

Attundas UngdUK sa...

Kallt javisst; var ett ärende ute i Roslagen på förmiddagen och där kom det hagel och faktiskt lätt snö o +2grader. Talade med folk på 10milagärdet nere i Skåne och där var det +20 och björkarna höll på att slå ut...
Livet ÄR orättvist!
Men vi tar en gruvlig revansch tonite!

Saucepan sa...

Aj jag har fått solsveda!
Man skulle ha shorts.