tisdag, april 14, 2009

Året då måttet var rågat

Jag tog en tur på mountainbiken för att skaka av mig slaskprodukter som la sig i kroppen efter fredagens väggning. Det blev 28 km i lagom långsamt tempo och som extramål på turen besökte jag Ristorp.

Ristorp är en gammal stuga som ligger i ena utkanten av kommunen lite halvt inbäddad mellan ett träsk och en åker. Varken bildskönt eller pittoreskt utan bara ogästvänligt. Kanke var det just därför som lokalkonkurrenten fick nyttja stugan som klubbstuga under många år. Men till slut var vårt tålamod till ända så vi vässade våra spikskor och jagade Rotan Red Rats ut ur vår kommun. Vi överraskade dom rejält med vår räd och dom fick barfota fly hals över huvud medan vi smädade deras självförtroende hårt.

"Kom aldrig tillbaka", skrek vi och hytte med våra nerblodade linjalkompasser åt deras ryggar då dom sprang hem över Vällsta ängar.

Åtminstone är det så jag kommer ihåg händelsen.

2 kommentarer:

Kula sa...

Nej, jag är INTE hardcoremember i Rotan R Rats, jag håller inte ens på någe hockey- eller fotbollslag. Kanske därför det inte är en stor sak för mig att vimsa omkring med olika klubbkavajer?
Är mer av typen "heja SL - ner med SJ" eller "Volvo rules, SAAB sucks". Ung lika intelligent blir det, enligt min mening, om du byter ut valfritt ord till Bajen eller Gnaget. Eller Leksand : )
Tbaka till Ristorp: jag sov över i stugan för bara en fyra-fem år sen (en tidshorisont som för oss gamlingar, känns som förra helgen).
Eriks klass hade läger och lånade torpet av den nu-(?)/dåvarande brukaren av plejset - scoutföreningen xxxx.
Med tanke på kommande lördag - hur många nätter har du spenderat i en Rotankåk?

AspLövet sa...

Har ett svagt minne att VOK´s ungdomar körde en övernattning när jag var typ 13-14 år. Om det minnet inte stämmer så blir det premiär nu på lördag.