måndag, mars 16, 2009

Svårt - Om 10 år.

Idag satt jag och kartpysslade mig in i odödligheten när jag plötsligt kom på mig själv. Varför gör jag sånt här? Jag ska inte med på några orienteringsresor i år så vem ska försöka lösa alla dom här klurigheterna? Det är arbete så bortslösat att jag borde få betalt för att göra slut på mitt eget lidande.

Men sen kom jag på att alla kontrollpyssel jag gjort genom åren efter ett decennium eller så plötsligt blir svårt även för mig. Något jag insett efter att ha grävt fram alla gamla kontrolljakter ur förrådet. Så om jag nu kontinuerligt producerar klurigheter kommer jag från 2019 kunna sitta och försöka lösa mina egna problem.

Skördetiden är en bit bort men jag har tid att vänta.

Gott om tid.


[om någon är sugen är det bara att printa ut och träna upp skelögdheten]

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns annat kartpyssel också. Revidering eller nyproduktion av kartor för orienteringsändamå.

Även där har det ju på senare tid blivit mycket datorarbete.

Du verkar ju vara en händig karl när det gäller sånt. Du kanske skulle göra insatser inom kartritning?

Anonym sa...

skaru inte med på jucken?

AspLövet sa...

Moon>>

Jo...

Men där är jag enbart supporter och vill inte på något sätt lägga min trötta touch på dom befintliga reseledarnas upplägg. Jag kommer vara som en flyktig skugga hela resan. Litegran som i vanliga livet alltså.

När jag tänker efter kommer jag vara din skugga. Hela resan. Från baren på båten till dom Finländska bajamajorna. Den enda gången du får vara ifred är ute i skogen. Passa på att njut under loppet. Det är din enda chans.

Anonym sa...

Asp>>Kommer du även duscha och basta med mig?

AspLövet sa...

Böj dig ner efter schampoflaskan så får du se...

Anonym sa...

ujujuj, i det läget behöver du värsta Lupinen om du ska se nåt

Anonym sa...

asp>>Behöver du låna en lupin?

AspLövet sa...

Nope.. Jag kör på sniklampan. Funkar inte det får jag famla mig fram i den Finska natten.

Anonym sa...

Asp>>På tal om något helt annat...
Är inte kartan från Jucken-08 testen som gick utanför Åkersberga?

AspLövet sa...

Det stämmer det. Den gick från Stava. Du hittar resultat här (om du ej minns)

http://www.orientering.nu/resultat/jukola08.php

Och kartan här

http://aspleaf.blogspot.com/2008/05/asplvet-har-misssat-tget.html