torsdag, mars 26, 2009

Något är rätt

När något är fel måsta man hitta tillbaka till sina rötter. Till roten av allt sitt onda så att man ruskar sig själv in på kartan igen. Jag tog min understimulation och hällde upp den i ett glas med whiskey. Allt toppat med en morot. Man vill ju på sin ålders höst inte fuska med vitaminintaget. Själv tror jag ju på naturens egna produkter och inte syntetiska tabletter som kroppen ska försöka omvandla till något upptagbart. Är rätt nöjd med kombinationen och det känns som en lite manligare variant av Bloody Mary.

På tal om något helt annat läste jag i senaste Skogssport att spikskor är på väg tillbaka. Mitt retrohjärta slog ett dubbelslag samtidigt som mina gubbvader suckade djupt. Jag tar ett par med 12 millimeters spikar tack. Ska spika upp dom på väggen. Vilket får mig osökt att tänka på Per Spik. Grymt namn på en vad jag gissar grym kille. Han blev dock uppsnurrad på Äggcupen på den tiden det begav sig. Nu blev jag lite väl nostalgisk. Det är tyvärr minnen från förr då Väsby OK vann Äggcupen 3 år i rad, 1984-1986, som spökar. [Äggcupen var en innebandyturnering för orienteringsklubbar]

Spikskor och Äggcup.

Jag tror jag behöver en till Carrot Malt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå spikskor tillbaka? Har de varit borta ngn gång? Det är därför de varit så svåra att få tag i på Letro på sista tiden.

Det är nog boten mot gubbvader. Mera tålöpning och mindre ståldubbar i hälen.

Kommer ihåg på hösten efter 5-dagars i Småland (då alla skaffade jalas-spike) att jag sprang om en gubbe ifrån Tureberg i spiksskor. Du som är ifrån trakten kanske vet vem det var. Säker h56:a men inte h68:a. Sån ska jag bli mer av!

AspLövet sa...

Jag vill inte kännas vid Attundingar. Det är alldeles för mysigt och samkvämt mellan klubbarna nuförtiden. Jag tycker det borde vara mer rivalitet och starkare gränsdragningar.

Kanske är det bara jag som vill att min sekt ska ha dom riktlinjerna. Men det är OK. Jag står ensam i min garderob och hytter med näven mot den offensiva orienteringsrörelsen.

Anonym sa...

Spikskor???

Köp ett par riktiga skenor till grillorna så slipper du ha ont i vaderna
Mitt tips!

http://en.ccmsports.com/rocket-runner/

AspLövet sa...

Det närmaste jag kommit grillor den här vintern är när jag drog fram "grillen" i helgen och fyllde på med kol för att "grilla" lite. Tyvärr fanns det ingen tändvätska så jag ruttnade och stekte skiten på spisen istället.

VJ-löparn sa...

Jag tror inte den TIF:aren hade velat bli kallad Attunding han heller. Kan det varit legendaren Malte tro?

Visst har det funnits löpare i spikskor de senaste 20-åren. Skogsport har researchat dåligt igen. Det var bättre på Pelle Elfströms tid!