torsdag, mars 19, 2009

Moby Dick flyter inte så bra

Efter dagens skogsäventyr belönade jag mig själv med en sjujävla stor whiskey. Inte en tvåa eller fyra utan mer 7-8 fingrar i ett lite för stort glas. Tillsammans med whiskeyn kröp jag ner i badkaret som till brädden var fyllt av mjöd och började lapa. Näee.. Det var vatten. Tyvärr. Men man kan ju drömma.

Det varma vattnet omfamnade min feta kropp och jag flöt både kroppsligt och själsligt iväg på en resa mot ställen jag inte besökt förr. I mina öron hördes tonerna av "Also Sprach Zaratrusta" och när jag tittade ner på min kropp under det varma vattnet såg det ut som en val flöt omkring ute i tyngdlösheten.

Look at Moby Dick!

Thar he blows!!





Man skulle tro att musiken skulle anspela på år 2001 men det året var lika uselt som alla andra om man bortser från en lite trevligare resa.

Inga kommentarer: