torsdag, mars 19, 2009

Håll er på er egen kant

Jag såg att Järfälla och Bromma-Vällingby ska köra en kavle-allians under 2009. Jag antar att det bara är ett förstadium till att bli en hybridklubb ála Attunda. Nog förstår jag deras grundtanke med att samordna elitverkamheten men det klingar lite konstigt när dessa klubbar samtidigt springer cirklar runt min klubb på dom stora stafetterna. Mycket vill ha mer.

Det kommer kanske snart bara finnas en genuin norrotsklubb kvar och det är, mig hoppeligen, Väsby OK. Skulle det gå så jävla illa att även vi börjar ta beslut om att ingå i någon kollaboration så är det AspLövet som sätter sin egna lilla sekt till världen. För det är ändå så att jag har nog med att försöka undvika mina vanliga klubbkamrater och att behöva få en hel drös idioter till att låtsas bry sig om är inget som lockar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

År du fortfarande sur på att jag hade tid att snacka med dig under en träning för fyra år sedan och sedan bara sticka i väg från dig?

LP

AspLövet sa...

Sur som faan!!

Skämt å sido. Den upplevelsen räknar jag till en av mina höjdpunkter inom karriären faktist.

Vad gäller ert samarbete med Bromma så är det fullt förståligt. Det är bara lite tragiskt att det är den vägen orienteringsrörelsen kommer gå.

Anonym sa...

Väsby på väg mot allians med - Luffarligan!?!
Ja, skalan på hur verksamhet ska/kan bedrivas går nog från seriös elitverksamhet till motionsorientering med inslag av "snäll" tävlingsform typ luffarligan.
Någonstans där emellan hittar man ungdoms-/nybörjarverksamhet men en sådan aktivitet är knappast förenlig med ytterändarnas extremvarianter.
Så var står VOK idag och i vilken riktning är man på väg?

elit|-------------X---|luffarn

Kom ihåg att Luffarligan som organisation eller nätverk är duktiga arrangörer liksom VOK.
Bra eller dåligt, man eller mus - döm själv!

Anonym sa...

Hellre Luffarn istf ditt sektalternativ Asp!

Anonym sa...

Ja, blirre kris kan man ju alltid köra för en "svinklubb" som senast på jucken :)

Anonym sa...

Hela denna blogg stinker av sentimentalitet och gamla minnen, ett mer passande namn borde vara; "Asplövet goes 70".
Jättehäcken av 60-talister som vara aktiva på den gamla goda tiden då sporten var Annicken fördriver numera sin tid på dass med Jukola-kartan från 84 eller förberedande av pick-nickkorgen inför lördagens tävling.Den manliga varianten är att åka med som pseudolagledare och gå på deken på Finlandsfärjan medbringandes jämnåriga linimentluktande klubbkamrater som i brist på löpare mellan 14-29 år har fått skramlat några 13 åringar som iallafall har tagit sig igenom 3 mini-knat.
Att det går att hålla i gång en blogg under flera år bara på detta tema bevisar att jag har rätt!
Klara

AspLövet sa...

Klara>> Väl rutet!

Anonym sa...

Vem fan är "Annicken"???