fredag, februari 27, 2009

Tröttsamt att slacka

Att vara arbetslös är fan inget slackerliv. Hade förväntat lite mer glidarfasoner från mig själv men jag har tydligen helt andra prioriteringar. Idag har jag till exempel damsugit och skurat hela det AspLövska residenset. I takt med att dom svenska skidherrarna grävde ner sig i snön och bakåt i resultatlistan så blev skurborstens svepningar allt vidare och på slutat var jag i midjehöjd och slog hårt i väggarna. Hoppas att tapeten tål dom fuktattackerna.

Klockan är snart 15 och jag har inte ens kommit fram till kylen för att ta mig en välförtjänt öl. Frustration. Irritation. Nästa vecka ska jag lägga om min planering. Min paroll måste bli - Nöje först och ansvar vid mån av tid.

Ambition är bara en dålig ursäkt för att inte ha förstånd nog att vara lat.

Inga kommentarer: