tisdag, februari 17, 2009

Sekten är olaglig

Det kom ett mail till AspLövet med frågan vad det var för flaska som prydde sektmötets bord.

Det är inget annat än en flaska fulsprit. Förmodligen har den puttrats fram ute på landsorten. Eller kanske till och med i ett båthus på Landsort. Hursomhelt är innehållet i flaskan av den olagligare sorten vilket bara förstärker bilden av AspLövet som en bedräglig man i lite för stor kroppskostym.

Fulspriten är blott en kopia av sånt man kan inhandla på det Svenska systembolaget alltså. Detta får mig osökt att tänka på alla snorungar som påstår att det inte är olagligt att ladda ner filmer och musik på nätet, för det dom laddar ner är minsann bara en kopia och ingen fysisk produkt och givetvis skulle dom aldrig ha tänkt köpa nämnda film eller musik så att ladda ner dom här så kallade kopiorna är inte olagligt. Jävla lallare säger jag bara. Kan man inte vara så rakryggad att man erkänner sina synder istället för att hävda att allt ska vara gratis här i livet. Min sprit är en kopia och mycket möjligt hade jag aldrig köpt finsprit istället men att det borde vara lagligt har jag svårt att övertala mig själv om.

Själv är jag ju en jävla lallare.

Det törs jag till och med säga till min egen spegelbild.

Utan fulsprit innanför gubbfettet dessutom.

Inga kommentarer: