torsdag, februari 19, 2009

Ni kan dra..

Det var uppenbart inte en endaste jävel som brydde sig om att sätta mina bortkomna ord på pränt och delge mig vad som hänt med 10mila.

Vart tog 10mila vägen?

Tydligen skiter ni i det fullständigt eller så skiter ni i mig. Vilket som för jag skiter i er också! Jag hatar er med samma frenesi som jag hatar mig själv. Bara så att ni vet. Ta det inte personligt för all del. Jag vill ju inte att ni ska tro att jag egentligen bryr mig.

Fast lite ljuger jag. Världens bästa nattorienterare Liga orkade i alla fall kort konstatera det jag misstänkt länge.

"Vart tog 10mila vägen? Ja, det har jag undrat länge! Vart fan tog tiomila vägen?? Det riktiga 10mila försvann långt innan utlokaliseringen till Skåne…

//Liga"

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hade tänkt skriva nå't, men nu när Liga sagt vad som behöver sägas så.......

AspLövet sa...

Hans E>> Du, om någon, borde hitta ett forum för att bjuda omvärlden på ditt fantastiska språk och dina lika underbara åsikter.

Anonym sa...

Ähhh, det blir väl bara ännu en kärleksförklaring till sprint...

Tillbax till ämnet: Vart tog 10mila vägen? Eller, tog verkligen 10mila vägen??! Verkar snarare som att man just nu svängt in på ett riktigt grönsaksblad och många passagerare verkar väääldans funderande över vägvalet. Chauffören, som för övrigt kunde beskådas vid dagens MMC långt, långt från detta tätbevuxna landskap (men vänta lite - han som diggar öppna landskap lär bo här i krokarna, eller?) är dock säker på både vägval, slutmål, terränglådor och marknadspåverkan.
När jag är passagerare brukar jag kunna slappna av ganska bra och med denna chaffis vid ratten kan jag t.o.m. unna mig en liten tupplur. Så bra kör han faktiskt!
Vi hakar på tycker jag och varför inte säga som Baloo "häng på katten - det svänger juu!"

AspLövet sa...

Kula>> Jag gillar dig bättre när du öser beröm över sprintdistansen. Du passar bättre som chaufför förövrigt (inte passagerare, då det inte är din stil)

Anonym sa...

AspLövet>>Tur då att chaffisen i fråga åxå heter Lars.
Jag trivs f ö bara bra här i baksätet.
PS En sak som man faktiskt lyssnat på oss i baksätet är att ge fan i att hela tiden ändra på hur ungdomslagen ska vara i ålder o kön. Sen kan man ju tycka vad man vill men det är värre som det varit tidigare med ständigt nya förutsättningar.

Anonym sa...

10mila är spolat. Långt bortom kröken. Ända ner till dansken har slaskvattnet lyckats spola bort vårt flaggskepp. Orienteringens Bismarck. Det började redan efter oljekrisen som ett långsamt droppande. Tog fart vid kronkrisen. När millenniebuggen hotade fanns där inte längre någon som kunde hållla emot. Rätt ut i avloppet bara. Nu står vi där, i den renspolade kröken. Som fåntrattar med dumstrutarna vajandes i koldioxidosande vidar. Undrandes. Hur gick det till? Vart tog det vägen?