lördag, februari 21, 2009

Jag kan inte se rakt fram

Dagens attackpromenad på 13,73 km (banan var 12,4 km) gick i strålande väder med det hjälpte föga då modet vacklade som en porslinsvas i skarven mellan två irriterade kontinentalplattor. Modlösheten kanske berodde på banan som inbjöd till allt för mycket transportsträckor eller så är jag bara jävligt utled på mig själv just nu. När det var som värst uppe i norr insåg jag att drastiska åtgärder behövde sättas i rullning.

Då uppenbarade sig en långsträcka och jag beslöt mig för att slicka strecket hela vägen. Låter nog inte så svårt men det fanns inga streck mellan kontrollerna på kartan och eftersom den kom i A4-storlek var ena halvan av långsträckan på baksidan vilket gjorde att man fick visualisera strecket.

När jag efter passet ritat i min löprutt promenadväg och i datorn lagt på ett streck kan man notera att jag inte helt lyckades i min visualisering. Kanske berodde det hela på att jag fick vända kartan hit och dit för att skönja det obefintliga strecket eller så är jag bara dålig på att syfta. Hursomhelst verkar mitt ögonmått dra åt höger. Sträckan var 3,6 km och min GPS visade att jag gick 3810 meter. Det finns att jobba på.




[Notering till mig själv: Lägg till syftning under brister i mitt CV]

Inga kommentarer: