tisdag, februari 03, 2009

Ett koncept som lockar

Min gårdagskväll kunde liknas med att stå i ett fruset kärr och skrapa smalbenen mot den vassa iskanten samtidigt som fötterna väl nersjunkna i det iskalla vattnet börjar domna bort. Jag fick dock bita ihop eftersom jag sammanställde tävlingsprogrammet till klubbens hemsida. Inte den bästa terapin för en O-svulten själ. Jag suktade efter långdistanser, kunde tänka mig ett par av medeldistanserna och blundade hårt för den där kortare varianten.

Men det var faktist en tävling som slog på en annan sträng i min ostämda kropp. Centrum OK arrangerar en Team-Sprint 21 mars. För mig borde två fel inte bli ett ynkligaste rätt då jag varken är social eller tillhör sprindistansens vänner men det var en annan sak som fångade mitt törstiga sinne.

"..efter sista målgång förvandlas ”markan” till en bar där vi serverar olika drycker till ”after run”-priser"

Skriv upp mig som nyfiket intresserad. Äntligen börjar sporten sikta in sig i den riktningen AspLövet vill. Om jag nu bara kan övertala några klubbkompisar att det visst är kul med Team-Sprint kanske det får bli ett besök i den där baren. Tävlingen överlåter jag åt andra. Eller möjligen i extremfall min kamera.

Fast kanske man nekas köprätt i baren om dom nu hårddrar benämningen ”after run”?

12 kommentarer:

Anonym sa...

Men hallå Asplövet vakna nu, du drönmmer mardrömmar!!!!

Man kan ju bara ha after run när man sprungit långt och länge och kroppen är slut på kolhydrater. Det är ju då man får den härliga tillbakalutande smådåsiga sköna känslan som en kall folköl kan ge en efter ett två timmars långpass i skogen.

Dricka öl efter att ha mjölksyra upp till örona kan bara sluta på ett sätt. Att man i ett eurforiskt syrarus lovprisar sprinten och lovar att komma tillbaka nästa år.

Vad är nästa steg?.. Lovprisa SCC och smutskasta Älgdrevet...:-)

AspLövet sa...

Vj-löparn>> Förlåt... givetvis är det så.

Det var så länge sen jag drack alkohol efter en långdistans att jag har glömt bort vad det är jag strävar efter.

Jag tror jag måste lägga mig ner en stund och försöka hitta mig själv igen.

Anonym sa...

Du är förlåten. Nu kan du resa dig och stå upp som en fura.

;-)

Julie Cirelli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Julie Cirelli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

...eller så låter vi Asplövet springa alla sträckorna, alltså drygt 10 km, så lovar vi att bärsen är framdukad vid målgång!

Oskar
Centrum OK

Anonym sa...

Oskar>> 10 km ? Bah! Du pratar ju om världens bästa orienterare! Det är ju som en kortdistans, förlåt medel heter det visst, för Asplövet. Han får nog köra alla banor 2 ggr annars kan det bli riktigt oredigt i baren.
Jätte-:-)

Fantastiska ordverifieringsord, är de verkligen slumpmässiga?

AspLövet sa...

Ja... Jo...

Det är ju bara det där lilla abret med ordet "springa". Det var ju någtra år sen. För att inte säga en evighet. Och oredig i baren brukar jag bli både med eller utan löpning innan.

Kanske bäst att jag håller mig hemma i garderobben.

Anonym sa...

Hörde jag fest i baren?

Leif sa...

Även om det inte är nå´t för tuffingar så låter 10 km i alla fall som världens längsta sprint...

Julie Cirelli sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Well, eftersom man (alla utom Asplövet då) springer två sträckor var så blir det 5 km totalt per person och lite längre än vanlig sprint, men eftersom det inte är vanlig sprint utan mer som skidsprintstafetten där man åker samma sprintvända flera gånger så tror jag det hela blir perfekt uppvärmning inför baren.

Och självklart är man välkommen dit om man inte sprungit. T.ex. kan man ställa sig med en öl i handen och säga att det var bättre förr...