fredag, februari 13, 2009

Det här var ju kul ju!

Det här arbetslöshetstorrträningupplägget (säg det fort 7 ggr) som jag provar idag går fantastiskt bra. Det kommer nog inte bli några problem att dra benen efter sig utan att vara anställd någonstans.

Idag har jag kört intervaller. Miniknatarna sprang som illbattingar nere i centrum och jag skrek som en riktig demontränare. Sen gick jag på systembolaget och köpte öl som jag redan börjat dricka av. Arbetslöshet är med andra ord som att leva Jukolahelg varje dag.

Hoppas att jag aldrig hittar något jobb.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Håll i mobilen när du somnar i fåtöljen

AspLövet sa...

Den är fasttejpad på handen med silvertejp varje gång jag inleder en bana i alkoholens tecken.

Anonym sa...

Fan ta dig Aslövet, upp och hoppa!
Du är Sveriges bästa krönikör (eller vad det nu heter) och borde jobba på någon blaska för att tjäna ihop ditt dina slantar, inte på något amerikansk IT-företag som jag gör.

Hepp!

Anonym sa...

Hepp!

Anonym sa...

Hepp igen din fyllskalle!

AspLövet sa...

Vadå Hepp? Vad betyder det? Är det något som vi vanligt dödliga bör känna till?

Anonym sa...

Asp>> Hepp = Skål (är du typ trög?)

AspLövet sa...

Moon>> Trög?

Jag är som ett slyhygge personifierat. Det står stilla. Det händer ingenting bakom skallbenet på mig.

Om jag hade en tiondel av din skarphet hade jag förmodligen tagit livet av mig.

Jag lever enkom på grund av mitt inkompetenta intellekt.

Jag är grönrastret på en lite för gammal karta.

Jag är inte vid minna sinnens fylla.

Jag är fylld av fylla.

Jag är hepp. No?

Hepp! sa min gamla lågstadielärare till mig när jag inte fick gå ut på rasten och leka med dom andra barnen.

Okej.. Nu ljög jag lite i sen sista kommentaren. Jag minns inget från min skoltid. Det innebär dock att det mycket möjligt kan vara sant.