måndag, februari 09, 2009

AspLövet möter svallis och överlever

I skydd av mökret tog jag en promenad på ett elljusspår som inte slutar smyga fram förren man kommit till Kairo. Varken pyramider eller svettiga vykortsförsäljare mötte mig så jag tog en mörkare väg hem. Min snik-gps mätte upp promenaden till 7,5 km. Underlaget som vanligtvis är följsamt bestod mest av svallis och bortsett från den kompakta ensamheten som tyngde ner mig var det bara fullmånen som skadeglatt betraktade min vingliga färd på det förrädiska underlaget. Jag stod på tårna men mycket mer var det inte.

När jag kom hem kunde jag inte sluta tänka på hur svallis ska karteras.

I AspLövets värld är det alltid istid så frågan är faktist inte helt orelevant.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med et symbol a la grønnskravuren for 'god sikt, men nedsatt løpbarhet'? Kanskje blå, vertikale streker, for å angi at det har noe med vann å gjøre? Noe så unevnelig her som vinterbysprint ville nok hatt nytte av dette tegnet!

Anonym sa...

JAAAAA!!

Knät är redan helt igen!

Kom igen, NU KÖR VI!!

Pälle sa...

Vem är svallis?

Det här kan bli spännande tänkte jag och började läsa. (Svallis lät i mina öron lite som en snubbe med koskenflarra AspLövet träffat på TC Jukola 82), (eller som nån legendarisk orienterare från förr som aldrig bommat en meter, kunde stega, alltid sprang kompass rakt på och käkade torv till frukost)

Jaså Svall-is.

Jag har en bild på honom här:

http://teamrockrunners.blogspot.com

Rock on AspLövet!

AspLövet sa...

N'Gugi>> Inte dumt förslag alls. Man får ha en vinterkarta och en sommarkarta. Fast det där du skrev om vinterbysprint lät fel på fler sätt än vad lite svallis kan åstadkomma. Håll dig till skogen.

Saucepan>> Nej. Du kör. Jag tittar på. Sen bjuder jag på öl i baren och blir gråtmild.


Pälle>> Jag försökte faktist leta upp rätt stavning men gick bet. Den enda jag hittade var det nedan som enligt uppgift skulle vara från NE.

Svallis (Svall-is) Vatten tränger fram och fryser ovanpå tidigare bildad is

Dina funderingar på vem Svallis kunde vara lät dock mycket roligare. Schysst bild du hade fast det ser kanske ännu mer ut som en isgata istf. svallis/svall-is/svall is. fast lite is har väl aldrig stoppat en Rockrunner.