måndag, februari 16, 2009

Årsmöte

Ikväll är det årsmöte i klubben. Givetvis är sånt oerhört viktigt i en förening och har man åsikter om hur klubben ska skötas bör man inte bara vara med på såna möten utan även sparka sig själv på smalbenen och ställa upp som frivillig på ett par poster eller mer. Det är så lätt att smita undan med sviktande ursäkter och sen beklaga sig resten av året att ingen gör något i klubben. Det Svenska föreningslivet är fyllt av snyltande hängpungar. [säger AspLövet och blickar ner på sin egen pung]

Själv kommer jag avstå kvällens årsmöte. Jag går alltså kontrakurs mot mina egna ideal. Sån är jag på äldre dar. Det finns just nu viktigare möten för AspLövet. Min sekt har nämligen, oturligt nog, också årsmöte ikväll. Jag har långtgående och inte helt fläckfria planer att kuppa in mig som odemokratisk ordförande. Vi får väl se hur det går. Jag har ju mig själv att rösta med, mot, för, eller vad det nu blir. Utgången är oviss minst sagt. Jag har försökt lirka med mig själv för att se hur jag kommer rösta ikväll men jag är tyst som en emit-bricka. Jag vet inte om något av det jag säger till mig själv registreras med andra ord.

Det bästa med min orienteringssekt är att varje klubbad punkt på dagordningen firas med en liten stänkare. Ingen stor utan bara en liten rökare. Det är ju många punkter på dagordningen och man vill ju vara med till sista punkten som är "Övriga frågor". Kanske det roligaste på hela mötet. Vad ska jag ta upp med mig själv? Spänningen är olidlig. Och lite upphetsande.

Inga kommentarer: