torsdag, januari 01, 2009

Världens bästa nyårsfirande

Tja, mitt nyårsfirande var väl enligt modell a:1. Inga större överraskningar eller utsvävningar med andra ord. Tur då att andra slår på stort och gör hela grejen till något mer än mat, kallprat och förfrysna tår då man slaviskt ska beskåda några miljoner kroner brännas av upp i luften vid 12-slaget. Jag blev inte ens tillräckligt full för att glömma bort mitt liv för en stund.

Tillbaka till dom lite bättre killarnas firande.

Mr Rauta och hans polare gjorde det enda rätta på nyårskvällen. Dom åkte rätt ut i skogen, eller sprang för att vara korrekt, och klättrade upp på en gigantisk sten där dom halsade lite skumpa vid 12-slaget. Sen åkte dom hem. Vad mer kan man begära. Ingenting mina vänner. Ingenting. Inte blir det sämre av att jag är omnämnd i expeditionens periferi. Tack för det. Skicka pengarna på posten.

Jag kanske skulle slå mig in i turistbranschen ändå. Obskyra resemål för den nördiga orienteraren. Jag själv som guide, busschaufför och frukostvärdinna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Följa meridianer är något som jag alltid längtat efter. Jag tror marknaden är en slumrande jätte. Det är bara att börja bygga upp en produktportfölj!

AspLövet sa...

Bra idé. Man kan starta massa expeditioner samtidigt utan att det behöver bli trångt.