torsdag, januari 29, 2009

Svensk sjukvård är bäst i världen

Man måste ändå älska den Svenska sjukvården. Vilken valuta för pengarna man får. Sex timmar har jag idag spenderat på lasarett mestadels med att stirra in i en vägg i väntan på något som aldrig ville ske. För detta långvariga besök behövde jag bara betala 850 kr till Landstinget. Pengarna gick oavkortat till undersökningar av armbågen och mera piller. Jag är nöjd. Så länge jag inte tänker på att jag samtidigt förlorade 6 timmars lön från bunkern det vill säga. Slår jag ihop summan av dom minusposterna är jag inte lika nöjd.

Nu ska jag bara försöka få ihop 30 minuter positivism efter den här fantastiska inledningen av dagen. Pessimisten i mig ser ett problem i den förutsatsen. Den jäveln brukar ju dessutom oftast vinna dom inre bataljerna.

Inga kommentarer: