fredag, januari 30, 2009

För lite sprit

Igår när jag var inne på Doktorns rum såg jag en affisch på väggen med ett intressant budskap

"Det används för lite sprit inom sjukvården"

Vilken fantastisk kundvård. Här ställer sig hela sjukvården på patienternas sida tydligen. Det är väl förmodligen så att merparten av patienterna har alkoholrelaterade åkommor. Om det sen är söndersupna levrar eller rena benbrott som skett på fyllan spelar ingen roll utan sjukhuspersonalen vill inte på något sätt vara förmer än sina patienter utan har som mål att ligga på samma nivå. Både promillemässigt och levnadsmässigt kan jag tänka. Bra där.

Med tanke på dom misslyckade behandlingarna jag fått för min armbåge gissar jag att det redan tullas hårt på lagret av sjukhussprit på Löwenströmska. Jag kan tyvärr inte känns någon ilska över deras tillkortakommande. Hade jag såna mål på min arbetsplats hade jag följt dom till punkt och pricka. Vad nu skillnaden på punkt och pricka nu än må vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt Hippokrates är det viktigare att trösta och lindra än att bota. Det är väl i den andan spriten distribueras. "Tycker du att graven är för djup, nå välan, så ta dig då en sup", liksom.

Anonym sa...

De flesta krempor försvinner nu framåt fredagskvällen...

Är själv dyngföryld.....men nu känns allt mycket bättre