onsdag, december 17, 2008

Ännu ett år, ännu en tävling

Det är ju faktist så att AspLövet har deltagit på en tävling 2008. Skinkloppet. En klubbtävling som i sin utveckling fastnat på 70-talet. Inget ont om det dock. Ibland behöver man lite retrovibbar för att uppskatta alla sprintdistanser, miljonlumenlampor och supertajta tävlingskläder. Supertajta tävlingskläder. Gud vad jag hatar skiten. Man känner sig som en julgris när man drar på sig eländet. Sen att kläderna andas och skickar fukt all världens väg känns inte så viktigt när man inte ens törs se sig själv i spegeln med kläderna påklistrade.

Nu tappade jag spåret. Förlåt.

Årets enda tävling var det. Även om jag nu inte räknar den som en riktig tävling får den plats i kartpärmen. Tomma kartpärmar svider mest så det är enbart därför. Karta nummer två i min H40-pärm. Bra jobbat där. Första tävlingen i min H40-pärm var Ultralång-KM förra året. Även då promenerade jag banan. Även då alltså. Nämnde jag kanske inte det? Skinkloppet var en rask attackpromend från min sida. Man har gått från världens bästa orienterare till världens bästa promenadorienterare. Ett steg i helt fel riktning. Det suger hårt och inte fan får man någon utlösning.

Jag hade i alla fall 83,55 min på den 8190m långa banan. Enligt GPS´n hade jag 9,20min/km, men tydligen går man ca 10% längre än banlängden. Där finns det meter att spara om man kan slicka strecket bättre. Det intressanta var att om man enbart räknar löptiden, och inte resultatet på Skinkloppet där man ska gissa sin tid, bla bla bla ni vet, så jag kom 8:a av 13 deltagare. Fem löpare hade sämre löptid än mig alltså. Jag hoppas att det säger mer om min fantastiska promenadfart än om deras usla löpfart. Annars har jag gott sällskap här nere.

Inga kommentarer: