lördag, december 27, 2008

En dröm

I natt hade jag en orienteringsdröm. Kanske inte låter så märkvärdigt men för AspLövet är det rätt unikt. Inte unikt om man ser några år bakåt i historieböckerna då AspLövet var en levande orienteringsdröm men numera är det tomt på den fronten. Jag orkar inte ens frambringa orienteringstankar i fullt dagsljus.

Hursomhelst drömde jag inatt om en tuff nattorientering. Jag befann mig mitt ute i det svartaste svarta och min gula halogenlampa flämtade i kamp mot mörkret. Ensamheten var min följeslagare ända tills att jag såg 2 lampor långt bort i fjärran som kom mig till mötes. När dom började närma sig insåg jag att det var 2 monsterlampor av värsta sort och jag fick börja kisa. När dom tog ytterligare kliv mot mig blev jag så bländad av deras starka sken att jag var tvungen att skrika.

BLÄNDA AV ERA LAMPOR FÖR HELVETE!!

Men det var som att dom inte hörde mina ord utan kom allt snabbare mot mig och jag dränktes i ett sånt starkt sken att det nästan gjorde ont. Det sista jag hörde precis innan vi möttes var dånet av en stark lastbilstuta. Sen blev allt svart och tomt.

Det kanske inte var någon orienteringsdröm när jag tänker efter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ha dig tillbaks, även om det ser mörkt ut ;)

Anonym sa...

Verkliga kanoner gör alltid comeback :)
Vi har saknat dig Asplövet!!

Anonym sa...

Den här comebacken ser betydligt bättre ut än Björn Borgs. Den här hösten har varit tung utan Asplövets visdomsord. Kör hårt!

Jan Kocbach sa...

Velkommen tilbake! Vanskelig å finne - men vel verdt å lete etter...

Anonym sa...

Ännu en anledning att införa en 20 watts-regel! Annars kommer det att ligga en 5–10 orienterarpannkakor utkavlade i gryningsljuset på vägarna som genomkorsar framtidens 10-milaområden.