onsdag, december 31, 2008

Det är så mycket jag måste hinna göra

Snart ett nytt år och jag kan knappt bärga mig.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Jag vill gå ner 7-8 kilo så att folk kan fråga mig, "Gud vad du gått ner i vikt, har du börjat träna? Då kan jag svara dom. "Träning? Den här kroppen behöver ingen träning för att vara fulländad". Fast om jag inte går ner i vikt kan jag tänka mig lite nya kläder istället. I större storlek.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Jag vill åka ut på en vårtävling där parkeringsgärdet är lerigt och jävligt. När jag sen blir stoppad av parkeringsvakterna som vill ha 20:- ska jag säga, "För den här skitiga platsen?" Sen åker jag hem direkt utan att betala. Det borde lära dom en läxa. Vilken läxa vet jag dock inte. Jag vill också köpa en sån där monsterlampa med ett par miljoner lumen. Kan vara bra att ha när jag letar efter leksaker under soffan innan jag ska till och damsuga.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Jag ska ju starta min sekt också. Invigningsritualen för dom oinvigda ska vara att man tvingas springa alla deltävlingar i SCC. Fast ändå inte. När dom väl står på startlinjen kommer vi redan invigda att skratta och säga att vi bara skojade. Sen går vi på krogen istället och planerar nästa dubbelhelg med långdistans på programmet.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Jag vill åka ut på Rånäskavlen och... Ja vad fan gör man på Rånäskavlen egentligen? Har fortfarande efter alla dessa år inte fått svar på den frågan. Men jag drar väl dit i år igen antar jag. Ni behöver inte hänga med, jag klarar mig själv.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Jag ska börja skicka brev med dödshot til mig själv. Nu får det vara slut med det här livet som är tomt på spänning. Och om inte dödshoten brevledes hjälper kommer jag att börja tjuvringa till mig själv. Flåsa lite läskigt i luren och inte lägga på även om jag bönar och ber.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Jag vill åtminstone en gång under året se mig i spegeln och inte rygga tillbaka. Roliga huset på Gröna Lund räknas inte in.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Saker som jag inte gjort på flera år. Som springa naken över ett Jukola-TC. Vänta nu. Det var inte jag. Vissa saker kommer man inte ihåg så bra. Men saker jag vill göra 2009 är till exempel att måla. Jag vill måla av Jukolastarten. När startkanonen smäller så börjar jag snabbt måla på min tomma canvasduk. Färgen sprutar från min pensel men kanske hinner jag inte måla mer än ett par av löparna innan dom alla försvunnit ut i skogen. Så var den idén förstörd. Istället för att måla kanske jag kan be Jukola-arrangörerna häng upp mig på ett kors. Titta där hänger AspLövet kommer folk säga. Fast sen blir jag nog trött i armarna och går ner. Då kanske folk blir arga på mig och känner sig lurade. Jävla Finnar att hänga upp mig sådär.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Jag vill lära ungdomar att orientera. Begåvade ungdomar som kan greppa det svåra konceptet orientering. Fast sen blir dom kanske rädda för mig när jag skäller ut dom helt utan anledning. "Vaddå helt utan anledning. Dom hittade ju för fan inte 3:e kontrollen" kommer jag säga till polisen när dom sätter handfängsel på mig. Det är svårt att få polisen att lyssna på dig om du sparkar och spottar samtidigt. Ett litet tips bara.

Det är så mycket jag måste hinna göra.

Jag vill springa också. En liten bit i alla fall. Som förr. Fast det kommer nog inte bli något av med det. Springandet alltså. Jag låter nog mina planer skena iväg lite med mig här. Kanske lika bra att lägga alla planer på is sålänge.

Vem tror jag att jag är.

Liksom.

Inga kommentarer: