tisdag, december 30, 2008

Dags att åka till doktorn?

Jag är sugen på att åka till en doktor. Stillsamt kliva in i väntrummet och lite för länge behöva vänta på min tur att förnedras av en allmänläkare som mest är intresserad av att porrsurfa och lyssna på sin Bang & Olufsen stereo där Il Divo snurrar.

När jag väl blir inkallad och jag förklarar mitt sjukdomstillstånd som varat någonstan mellan 4 och 44 veckor får jag nog till svar från doktorn att det rör sig om ett virus. Det är bara att vila och dricka mycket vatten säger han och låter sin blick fladdra mot fönstret med en uttråkad min.

Jag tittar förmodligen intensivt på honom och säger,

Virus säger du? Vilket sammanträffande. Jag kallas bland mina ovänner för, "Cyrus The Virus"

Jag ser att han inte förstår vad jag menar så jag tackar för mig och går därifrån. På vägen hem så har jag händerna i byxfickorna och nyper mig i låren hårt. Jättehårt. Så hårt att det blir stora blåmärken.

Varför gör jag så?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Troligen av frustration över att dina skattepengar ger så bedrövlig återbäring i det allmäna välfärdssystemet.
Själva sjukdomen är inget annat än självömkande hypokondri.
Psykoanalys rekommenderas. Kostar endast 1250:-/tim.

AspLövet sa...

Jag talar högt med mig själv, hör röster i mitt huvud och är med största sannolikhet scizofren (är inte säker men är mig själv på spåret) Tror det räcker som psykoanalys.

Däremot är det så att allmänläkare 9 gånger av 10 är bortkastad tid och pengar. Speciellt om det rör sig om idrottskador.