måndag, december 29, 2008

AspLövet - Superhjälten

Om jag kunde ha en förmåga som superhjälte hade jag nog valt att ha spikar under mina fotsulor. Dom skulle komma till användning när sulorna ramlar av mina orienteringsskor. Då kan jag bara skratta och glatt springa vidare uppför hala bergshällar och på sliriga rötter. Perfekt superförmåga. Mina spiksulor till fötter kunde också vara bra att ha om det är trångt i duschen efter tävlingen för då kunde jag bara sparka mina konkurrenter i ryggen så att jag får plats under vattenstrålarna. Nu skulle jag ju aldrig vara så elak att jag gjorde något sånt men förmodligen flyttar alla på sig bara jag dyker upp vid duschen. Inte för att jag sparkar vilt runt om kring mig alltså utan för att jag skriker högt,

"VIK UNDAN NI SOM INTE VILL SMAKA PÅ ASPLÖVETS SKINNSPIK!"

Bara så att ni vet så är jag innerst inne en snäll superhjälte.

Inga kommentarer: